Nyemission – Nelly Group AB gör nyemission på Nasdaq Stockholm

Likviddag
Avstämningsdag 21 mars 2023
Värdering 79,5 Mkr pre-money
Villkor Företrädesrätt 2:3. Aktieägare erhåller 1 teckningsrätt för varje 1 innehavd aktie i bolaget. 3 teckningsrätter ger rätt att teckna 2 nya aktier.

Nelly Group är ett e-handelsföretag som driver nelly.com som är ett av Nordens starkaste modevarumärken för unga kvinnor samt nlyman.com. Nelly Group AB hette tidigare Qliro Group AB. Qliro Group AB hette tidigare CDON Group AB. CDON Group hette tidigare MTG Internet Retailing.

De fullständiga emissionsvillkoren, inklusive teckningskurs och antal nya stamaktier, kommer att fastställas av styrelsen och offentliggöras senast den 10 mars 2023.

Rite Ventures, Stefan Palm (genom bolag) och Mandatum, som tillsammans innehar cirka 51 procent av det totala antalet aktier och röster i Nelly, har åtagit sig att teckna sina pro rata-andelar i Företrädesemissionen samt ingått vederlagsfria garantiåtaganden för sina respektive pro rata-andelar av den del av Företrädesemissionen som inte omfattas av teckningsförbindelser. Därmed omfattas hela Företrädesemissionen av teckningsförbindelser och garantiåtaganden. Ingen ersättning kommer att utgå varken för teckningsförbindelserna eller garantiåtagandena.

Uppdatering: Nelly har publicerat villkoren.

Disclaimer: Detta pressmeddelande är ett annonssamarbete. Alla investeringar medför risk, och historisk avkastning är ingen garanti för framtida resultat.