Börsnotering – SPAC2 genomför börsnotering på Spotlight

Pris per aktie 5 SEK
Minsta investering 5000 SEK
Pre money value n/a

SPAC2 har grundats av privatinvesterarna Gerhard Dal och Per Nilsson som tillsammans med styrelse och VD har verkat inom segmentet mindre bolag under lång tid. Tillsammans har teamet mångårig erfarenhet av börsnoteringar, kapitalanskaffningar, företagsförvärv samt investeringar i både onoterad och noterad miljö. Teamet bakom SPACt2 låg också bakom SPAC1s framgångsrika förvärv av Tura Scandinavia AB.

Teamet drivs av att genomföra affärer och har agerat i alla typer av sektorer men alltid med fokus på mindre bolag. Konkurrensen är där lägre, utbudet större och det är dessutom enklare att genomlysa mindre bolag.

SPAC2s team äger cirka 43,64 % av bolaget efter IPOn. Detta ger oss tydliga incitament att skapa aktieägarvärde.

Teamet kommer att arbeta intensivt med att studera olika möjliga värdeskapande förvärv och presentera dem för styrelsen och våra aktieägare.

Källa: https://spactva.se/om-oss/

Disclaimer: Detta pressmeddelande är ett annonssamarbete. Alla investeringar medför risk, och historisk avkastning är ingen garanti för framtida resultat.